Perui sült rizs - avagy arroz frito

avagy képzeletbeli kulináris utazásom Peruban...

 Kedves perui barátnőm, Paola megmutatta nekem a saját konyhámban, hogyan készítik náluk otthon a kedvenc tradicionális ételüket, a sült rizst.

Mivel vizuális típus vagyok, szeretem, ha élőben megmutatják nekem, hogy mit, hogy kell csinálni.
Jobban megmarad bennem a főzésnél (is), hogy kell készíteni az ételt, ha együtt csinálom a mesterrel.

Paola szerint Peruban ez az étel szinte mindig előfordul a konyhában, olyasmi lehet náluk, mint nálunk a nokedli :), mindenki ismeri, és szereti.




Hozzávalók:

egy jó nagy csomó újhagyma
szójaszósz (én eredeti peruit kaptam Paolától :)
tojás
csirkehús
basmati rizs (vagy valami szépen pergő, nem az, amelyikből kását jó főzni)
só, olívaolaj





Munkamegosztás: én a rengeteg újhagymát vágom nagyon apróra, Paola pedig a húst szedi le a csontról, majd felkockázza.


A rizst már feltette a nagy fazékban főzni egy kis sóval. Rizs + dupla annyi víz, alig keverve, akkor is csak egy villával, hogy ne kásásodjon meg a rizs.


Fokhagymát pucolunk és apróra vágjuk.

... és csak aprítom a hagymát, csak aprítom, rendületlenül... Paola már felkockázta a húst, megsütötte a rántottát, feltette a rizst, én meg még mindig hagymát vágok... jó, mi?


Itt látható a tojásrántotta kockára vágva, ez is fontos:


A fokhagymát apróra vágja, és összekeveri a husival.


A húst felteszi egy serpenyőben , kevés olívaolajon sülni, közben folyton kevergeti.


Amikor kész a rizs (puha, de pergős), átönti egy nagy teflon edénybe , sütni kezdi. Néhányszor kever rajta, de inkább rázogatja a serpenyőt, és dobálja a rizsszemeket.
Amikor átpirult a rizs, belekeveri a kockára vágott rántottát, a sült csirke kockákat, néhány kocka füstölt kolbászt és az új hagymát. Meglocsolja bőségesen szójaszósszal , a mi esetünkben több mint egy fél üveg ráment.

Még rázogatja egy kicsit együtt az egészet, majd tálaljuk. Paola szerint a hazájában sokszor csinálják a tenger gyümölcseivel is.




Kicsit nagy volt utána a felfordulás, de megérte, nagyon finom étel! 

Remélem, tetszett a kis bemutatóm :)

                                                                                       Szeretet és nagy ölelés

                                                                                                 Dia

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails